
Jméno: Základní škola Mezi stromy
Adresa: V Zálomu 1, Ostrava
Typ školy: Soukromá
Web: http://www.skolamezistromy.cz
Základní škola Mezi stromy s.r.o. je soukromá základní škola poskytující vzdělávání žákům od 1. do 9. ročníku. Škola se zaměřuje na individuální přístup k žákům a klade důraz na spolupráci mezi žáky, učiteli a rodiči. Vyučovací proces je doplňován o řadu mimoškolních aktivit. Škola nabízí standardní výuku s využitím moderních technologií. K dispozici jsou žákům odborné učebny a prostorná školní zahrada. Škola spolupracuje s řadou externích organizací a umožňuje žákům účastnit se různých projektů a exkurzí. Vzdělávání je koncipováno tak, aby žáci získali pevné základy v základních předmětech a zároveň rozvíjeli své individuální schopnosti a zájmy. Škola si klade za cíl připravit žáky na další studium a život. Podrobnější informace o škole, včetně systému hodnocení a přijímacího řízení, je nutné získat přímo od školy.
Další informace:
- IČO: 8350515
- Školu najdete ve městě či obci Ostrava, okres/obvod Ostrava-město, Moravskoslezský kraj.
| Kvalita výuky | |
| Zázemí a vybavení | |
| Vstřícnost školy | |
| Stravování | |
| Nálada a spolužáci | |
|
|
Tato škola se navenek prezentuje jako výjimečné a respektující alternativní prostředí pro děti. Realita je podle mé zkušenosti bohužel úplně jiná. Na internetu nenajdete téměř žádné recenze, aby si zřejmě ostatní lidé nemohli přečíst, jaká je skutečná realita tohoto zařízení.
Zázemí je poměrně slušné a po rozšíření prostor se škola alespoň trochu vizuálně zlepšila. Tím však výčet pozitiv končí.
Největší problém vidím v samotném vedení školy. Paní ředitelka na mě dlouhodobě působila velmi nevyzpytatelně — její přístup se často měnil ze dne na den a chování působilo nepřirozeně a nepřesvědčivě. Její nevhodnou e-mailovou komunikaci nemá cenu ani komentovat. Ačkoli škola všude propaguje respektující komunikaci, byla jsem několikrát svědkem situací přímo ve škole, kdy na žáky osobně křičela, kritizovala je nebo je zbytečně zahanbovala. A k tomuto přístupu vedla i ostatní přítomné učitele. Pokud někdo nezapadá do její představy „ideálního“ žáka nebo rodiče, začne být podle mé zkušenosti terčem tlaků a neustálé kritiky. Následné odpolední „konzultace“ pak často vypadají spíše jako jednostranné přesvědčování o tom, že rodič i dítě dělají všechno špatně. Místo podpory přichází pocit, že jste ve škole spíše na obtíž. Za našimi zády se navíc šířily nepříjemné komentáře a pomluvy a to nejen směrem k nám, ale i k dalším rodičům a dokonce i zaměstnancům.
Atmosféra mezi personálem tomu značně odpovídá. Stabilní pedagogický sbor podle všeho v této instituci neexistuje, učitelé se střídají jak na běžícím pásu. Někteří odcházejí náhle a podle několika bývalých zaměstnanců, se kterými jsem měla možnost mluvit, není těžké odhadnout důvod.
A kde je respekt, kterým se škola tolik chlubí? Ten jsme za celou dobu nezažili. Místo něj spíše napětí, agrese, nejistota a absolutně neprofesionální jednání.
Navíc mám pocit, že se mé dítě během celé školní docházky nenaučilo opravdu nic. Maximálně to, jak stavět bunkr z klacíků a listí. Ale tohle ho do budoucna opravdu nespasí.
Za nás je tato ZŠ Mezi stromy obrovským zklamáním. Už nikdy více. Nedoporučuji ji ani v případě, že by nebyla jiná možnost. Pokud chcete pro své děti i pro Vás to nejlepší, tomuto místu se raději vyhněte obloukem.
A ráda bych podotkla, že jsme nebyli jedni z těch rodičů, které tady dole přímo 21. 6. paní ředitelka popisuje v komentáři – úzkostní, nerespektující pravidla, fyzicky trestající, atd. To se i zkušený recidivista umí lépe obhájit. Ale to je čistě můj poznatek a názor na věc.
S pozdravem Lenka a její rodina
– Přitažlivá koncepce školy na papíře/webu bohužel v mnohém neodpovídá realitě.
– Nejvíce nás jako rodiče zklamalo, že nebyla dodržena základní bezpečnost dětí (cizí lidé, i ti pod vlivem alkoholu, se mohou nekontrolovaně pohybovat po škole – stalo se např., že se s nimi žáci potkávali třeba na WC nebo že na holčičku prvňáčka volají „ty jsi hezká holčička, pojď vezmu si tě domů“). Nebyli jsme otevřeně o tomto přístupu cizích informováni a ani na dotaz nám nebylo odpovězeno ze strany vedení pravdivě.
– Školu jsme si vybrali kvůli proklamovanému respektujícímu přístupu – u většiny pedagogů šlo však pouze o vyžadování respektu vůči jejich osobě, zdravý respekt vůči dítěti se jim příliš nedařil. Na děti se křičelo, udělovaly se tresty (i kolektivní). Rodiče nebyli považování za partnery školy, komunikace vedení školy k rodičům byla dlouhodobě agresivní a nekompromisní, rozhodně ne v duchu respektující komunikace.
– Škola měla problém vybrat a udržet si vhodné pedagogy – za rok se vystřídaly 3 vyučující v předškole a asi 4 v družině.
– Škola má samozřejmě i kladné stránky – líbilo se nám vybavení školy, možnost alternativního stravování, pobyt venku v družině, využívání Montessori metod nebo Hajného matematiky, 1x týdně předmět Sko (socio-emoční témata), AJ od 1. třídy, někteří pedagogové byli moc fajn, možnost kroužků v SVČ…
Průměrná škola pro průměrné žáky, na kterých jsou vlastně postaveny výsledky školy. Aktivity a příroda na velmi dobré úrovni, hry zajímavé, ale jinak nic co by nedovedla nabídnout LEPŠÍ VÝBĚROVÁ STÁTNÍ malotřídková škola v Ostravě. PR a prezentace pro klienty na výbornou, horší je jednání školy v nestandardních situacích kdy se žák odkloní od konceptu, což je vlastně pochvala pro školu. Kdo nectí koncept musí z kola ven. Recenze školy nejsou dostupné což samo o sobě může vést k zamyšlení a rozhodování jestli ano, nebo ne. Každého volba. Zkrátka všude je něco a na každém šprochu pravdy trochu. Kateřina
Škola není určená pro každého. Zaměření je prezentováno v tzv. konceptu školy, které na první pohled vypadá skvěle. Ve skutečnosti má, ale škola vlastní problém v tom, že dlouhodobě není schopná zajistit personální obsazenost učitelského sboru. Učitelé, kteří setrvávají pak často sami nestíhají činnosti, které mají vůči dětem/žákům. Objeví-li se dítě/žák, které je více nadané, nebo potřebuje individuálnější přístup, který je také součástí prezentace školy a tedy i konceptu, nepočítejte s tím. Škola na to nemá čas a ani nechce. Od této školy můžete také očekávat praktiky, o kterých se slušným rodičům, nezdálo ani v tom nejhorším snu. Na školu neexistují žádné recenze a málokdy se recenzi podaří kdekoli umístit. Když se poptáte na svého žáka ve škole různých zaměstnanců, málokdy dostanete stejnou odpověď . Cela škola mi přijde velmi uzavřenou komunitou, která často není jednotná a získat o ní nějaké informace (mimo dnů otevřených dveří) je téměř nemožné.
Kéž by byly i stránky na hodnocení rodičů, kteří
– jsou úzkostní, mají strach ze všeho, ten přenáší na své děti všechny okolo – od paniky z klíšťat, pohybu MHD, přírody, noci mimo domov, normálního jídla, které není od maminky, obava z počasí (horko, zima, vítr, déšť), strach z cizích lidí, strach z dalších nájemců objektu
– sami nerespektují pravidla (zákazy vjezdu), ale po ostatních očekávají, že se upozadí, protože ONI jsou klienti, nikoli rodiče dětí ve škole. On vůbec ten klientský přístup je nemocný
– své děti pravidelně fyzicky trestají a zastrašují a škola pak musí kontaktovat OSPOD
– své dítě v první třídě naučili, že hrát si – je ztráta času a tak dítě stále vyžaduje řízené aktivity a učení.
– místo aby přišli, dali konstruktivní zpětnou vazbu na jedné z pěti konzultací, které letos měli, se takto vypíší na internet, a ve škole s úsměvem zdraví
– dávají děti do školy na 7.00, zpět domů V 17.00, ty děti i přesto tu školu milují a pryč nechtějí, ale i to je málo….
Jsou holt různé školy, různí rodiče a musí se to spolu potkat. Všude jsou rodiče i spokojení i nespokojení. To neznamená, že ta škola je špatná. Jen, že rodič si špatně vybral, poslouchal na dnech otevřených dveřích jen to co chtěl slyšet a věřil, že zbytek si pak dotvoří k obrazu svému.