Střední průmyslová škola Zlín

U_libeňského_zámku,_gymnázium
commons.wikimedia.orgCC-BY-SA-3.0 – Dezidor

 

   Jméno: Střední průmyslová škola Zlín

   Adresa: Tř. Tomáše Bati 4187 Zlín 76247

   Typ školy: Veřejná

   Web: www.spszl.cz

 

 

 

Střední průmyslová škola Zlín byla založena v roce 1933 firmou Baťa a s kapacitou 1200 studentů patří k největším u nás. Studium technických oborů zajistí dobré uplatnění a vybaví schopnostmi logicky uvažovat, dojít k podstatě věci, orientovat se v odborných informacích, být pečlivý a důsledný. Počet nezaměstnaných absolventů se pohybuje mezi 1-2%. Výuka je na vysoké úrovni a díky tomu patří SPŠ Zlín mezi školy s nejvyšším počtem úspěšných maturantů v  kraji. K dispozici jsou zařízené odborné učebny, nejmodernější projekční, výpočetní a didaktická a technika, posluchárna, laboratoř fyziky a chemie, přednášková místnost pro 100 posluchačů, informační centrum, sportovní hala, posilovna, atletický stadion a sál pro gymnastiku. Nechybí zájmové kroužky od sportu přes jazyky až po přípravu k přijímacím zkouškám na VŠ.

 

Délka studia: 4 roky – denní

Obory: 26-41-M/01 – Elektrotechnika, 36-47-M/01 – Stavebnictví, 23-41-M/01 – Strojírenství, 78-42-M/01 – Technické lyceum

 

 

Kvalita výuky
2
Zázemí a vybavení
1
Vstřícnost školy
1
Stravování
1
Nálada a spolužáci
1
 yasr-loader

12 komentářů u „Střední průmyslová škola Zlín“

  1. Dobrý den, studoval jsem obor elektrotechnika a bohužel nemohu doporučit. Jsem nadšenec do elektrotechniky, pokračuji v současnosti na fakultě elektrotechniky v Brně a zároveň pracuji jako programátor. Řeknu Vám, že jako lajk, který přijde na den otevřených dveří nemáte šanci poznat o co jde. Uvidíte přístroje a vybavení, které bude vypadat lákavě. Ovšem realita je takováto. Všichni učitelé jsou pár roků před důchodem a od vysoké školy, kterou studovali před 30 lety se nenaučili nic nového. Odbornost se musí neustále udržovat opakovanými školeními ohledně nových technologií. Člověk, by řekl, že na takovém předmětu jako jsou základy elektrotechniky, kde se učí základní výpočty v elektrických obvodech není co zkazit, ale bohužel je. Přišel jsem na vysokou školu, kde mě naučili moderní techniky, které používají samy výpočetní programy k výpočtům elektrických obvodů. Zde se vše počítá klasicky pomocí rovnic… To by ovšem tak nebolelo, kdyby po naučení základů přišlo něco lepšího. Předmět programování mikroprocesorů – programovali jsme mikroprocesor Intel 8051, který když si najdete na Googlu, tak zjistíte, že patří do doby 1980. Aby ho vůbec šlo programovat, tak jsme museli používat emulátor DOSu, tedy operačního systému z doby před tím, než vzniknul Windows a to už je nějaká doba. Dále předmět základy programování – tak zde škola opět šáhla do největší historie, která už dávno neexistuje. Učili nás programovací jazyk PASCAL. Někdo samozřejmě může namítnout, že algoritmizace je furt stejná, ale to není důvod nepoužít moderní programovací jazyky. Dále programování PLC – logické kontroléry do průmyslu – tímto se řídí dopravní pásy, motory atd.… opět z neznámého důvodu škola používá jinou značku, než je používaná v průmyslu. Všude se používá Siemens, ve škole se používá TECOMAT. Předmět měření – tento předmět měl úroveň dokud na škole byl profesor Vařák. Přísný učitel, který vypracoval kvalitní scripta a vedl kvalitně laboratoře. Poté začali předmět učit jiní učitelé, kteří nám doslova dovolili spát na lavicích a nic nedělat. Jsem nesmírně rád, že první rok tohoto předmětu mě měl profesor Vařák a naučil mě, jak k tomuto předmětu přistupovat. Asi teď budu jmenovat přímo jména, abych situaci objasnil konkrétněji. Profesor Kovář – jsme velice vzdělaný člověk, možná bych řekl největší odborník na elektrotechnice, ale bohužel máte vzdělaní z doby před 30 lety. Mnoho principů a věcí v automatizaci se nezměnilo a mnoho se změnilo. I to, že jste nás učil zapisovat hodnoty do registrů I51 nás něco naučilo, ale bylo by daleko přínosnější, kdyby se učila třeba atmega, nebo nějaký základní ARM, kde bychom zapisovali registry stejně jak v i51, ale studenti by se seznámili s modernějšími nástroji, jako třeba Atmel Studio a především by znali nějaký procesor, který se dnes běžně využívá. Pan profesor Hanulík – tu knížku základy elektrotechniky jsem nevrátil a doufám, že si ji nechalo více lidí, aby se už dále nešířila. Obvody se počítají metodou smyčkových proudu a metodou uzlových napětí a ne, tak jak to učíte. Pan Profesor Vilímek – potkal jsem po Vás mnoho učitelů na programování a to jak jste to vedl nebylo nejlepší v porovnání s ostatními. Chápu, že 90% žáků jsou duté hlavy, které flámovali do 5 ráno před Vaší hodinou a nemá cenu cokoliv učit, ale jsou tam i lidi, jako jsem byl já a ocenil bych, kdyby jste tyto lidi vytipoval a dohlédl na ně. Doporučil něco jiného než PASCAL, navedl tyto žáky na dobrou cestu, aby se programování chytli v plném rozsahu už na střední škole. Ti lidé vás později velmi ocení. Jednou jste zadal dobrovolný úkol, já na něm strávil celý večer a vy jste to ocenil body navíc. Škoda, že jsme za mnou nezašel a nezadal mi další. Mohl jsem být dřív na lepší úrovni. Pan profesor Trávníček – vy začněte prosím učit, cílem školy není aby si Vás žáci oblíbili, protože na ně nemáte žádné nároky. Pan profesor Vyoral – dobrá práce, předmět elektrotechnika pokryl velkou část znalostí, které jsem využil i na vysoké škole – přesně jak jste říkal. Ovšem asi ztráta času to psaní všeho rukou. Já třeba psal psal psal, ale vůbec jsem nepřemýšlel, nad tím, co píšu. Lepší by bylo to mít napsané a projít a vysvětlit, co je napsané. Poté paní profesorka Prokopová. Prosím Vás, ty Karnaughovy mapy jsou totálně k ničemu. Osobně se věnuji návrhu logických obvodů na mikročipů a absolutně není potřeba znát nějaké minimalizační postupy. Všechno se programuje ve VHDL a syntézou se generují obvody. Profesorka Kadlečíková – výuka angličtiny – best english teacher eveeeer 🙂 Profesor Strážnický Přemysl, je již v důchodě, ale řekl bych, že stále učí. Vtipálek. Bere život s humorem. Myslí si o sobě, že je velmi dobrrý učitel matematiky a fyziky. Ovšem musí projevit zájem i studenti a ptát se na nejasnosti. Hodiny probíhaly, tak, že se počítalo na tabuli a v případě nějasností, jsme se měli hlásit, ale to se mi nechtělo a teď toho lituji. Závěrem je rok 2022 a stále je složení učitelů stejné a asi bude i nadále. Na obor elektrotechnika bežtě jen pokud jsme velcí nadšenci pro elektrotechniku a budete makat nad rámec školy. Jinak přijdete o 4 roky. Budeme vědět základy elektra, které jsou k ničemu. Budeme vědět, jak se programovali mikroprocesory před 30 lety. Budete vědět, jak založit projekt v tecomatu a jak na nic je programovat v PASCALu. K maturitě přečtete plno 20-30 let starý script. Doporučuji navštívit den otevřených dveří, potkat se s výše jmenovanými učiteli a ověřit k jakým změnám došlo. Pravda musí ven a doufám, že se nenecháte nachytat reklamou, kterou provádí, na dni otevřených dveří 🙂 Musíme žít ve společnosti, kde když se upisujeme na 4 roky vzdělávání, tak musíme vědět do čeho skutečně jdeme. A závěrem k maturitní zkoušce. Maturitní zkoušku (školní odbornou část) dostal každý i bez nějaké extrémní námahy, ovšem k čemu je takový papír, který potvrzuje, že jsme se 4 roky učili archaické a zastaralé informace 🙁

    Odpovědět
  2. Výuka na urovni, škola prostorná a dobře vybavená, stravování většinou skvělé. Milé kuchařky, kolektiv fajn. Ale nemožnost připojit se na internet, také mi vadí až extrémně přísní učitelé a rychlost výuky.

    Odpovědět
  3. Škola je velmi prostorná, kuchařky milé, uklízečky taky. Učitelé jsou někdy až moc přísní, ale to se dá přehlédnout. 🙂 Prostorná tělocvična, třídy, jen okna nejdou otevřít dokořán.

    Odpovědět
  4. Školu bych ze svého pohledu hodnotil velmi kladně, vstřícný přístup některých učitelů (né všech), ale to už je individuální. Vybavení je na slušné úrovni jak pro stavaře tak elektrikáře i strojaře 🙂

    Odpovědět
  5. Studovala jsem na této školy 4 roky obor – stavebnictví a musím uznat, že v tomto oboru je výuka na velmi vysové úrovni. Skvěle vybavené učebny a spousta kvalitních učitelů mého oboru. V ostatních oborech si nejsem jistá, jak velká je úroveň vzdělání, ale pokud jde o stavebnictví, vřele doporučuji.

    Odpovědět
  6. Tato škola mi mnoho přinesla a jsem rád že jsem na ní studoval.
    Ať se jedná o spolužáky, či učitele, byl jsem spokojen. Učitelé jsou velmi přátelští a vždy se vás snaží naučit co nejvíce. Člověk si zde osvěží vše co jeho obor obnáší nebo může obnášet. Je zde velmi kvalitní bufet i jídelna. Nesmím zapomenout na knihovnu kde se dá zjistit vše co člověk potřebuje. Je zde také spousta PC učeben na výuku jak informatiky, tak i technických oborů jako je stavařina a strojařina a elektro.
    A co se týče holek, jak zde někdo psal, je jich ve škole hodně, takže se toho nebát a jít do toho. 😀
    Takže za mě, velmi doporučuji tuto školu pro přípravu na VŠ, popřípadě na práci v oboru. Učitelé vás na to připraví. 🙂

    Odpovědět
  7. Dobrý den.
    Omlouvám se, že si dovoluji vložit své hodnocení této školy jako RODIČ! Školu jsme vybírali pro naše děcko s tím, že měla velice dobré reference – co se náročnosti i kvality týče a následně i velmi dobrých základů pro studium na VŠ. Nicméně nyní, po několika letech studia našeho děcka ( omlouvám se za určitou anonymitu, nerad bych mu způsobil nějaké potíže ) mám skutečně absolutně jiný náhled. Škola je určitě velice dobrá ve stavebnictví a strojírenství. Ale elektrotechnika či technické lyceum se zaměřením na informatiku velice pokulhávají. Škola nemá fundované odborníky v oblasti informatiky, a toto dohání zbytečnou, dovolím si napsat, doslova buzerací v jiných předmětech = prostě učíme to co „umíme“ !
    Osobně bych již nikdy na tuto školu své děcka nadával a ani to nedoporučuji.

    Odpovědět
  8. Vynikající přístup učitelů, vynikající studijní podmínky. Dále vybavení jednotlivých učeben je také na velmi vysoké úrovni. K dispozici je navíc i moderní knihovna, která umožňuje studentům přístup k internetu. Vedení školy se o žáky vždy zajímá a případné problémy řeší s rozumem.

    Odpovědět
  9. Výuka je na vysoké úrovni. K dispozici jsou zařízené odborné učebny, projekční a výpočetní technika, laboratoř fyziky a chemie, přednášková místnost na A102, sportovní hala, posilovna, atletický stadion a sál pro gymnastiku. Škola je pro nastupující studenty něco jako bludiště a proto je vybavena tabulemi s učebnami které se na dané chodbě nachází.

    Odpovědět
  10. Škola je suprově vybavená skoro všude je projektor, má hodně našlapané počítače, které sou zhruba v 17-ti učebnách. Je zde 3d tiskárna, 3d skener několik cnc a pak obrovská dílna pro strojaře. Tělocvična je zde obří a dá se chodit každý den do posilky. Zápory mě asi žádné nenapadají.

    Odpovědět
  11. Na této škole studuji a musím říct, že jsem naprosto spokojený. 🙂
    Co se týče od výběru oborů po čistotu vidliček ve školní jídelně – ale vážně; vybavení školy splňuje dnešní technologickou úroveň (IT zaměření vlastní nové počítače, strojírenství kvalitní CNC stroje, elektrotechnici vlastní dílny a laboratoře apod.), učitelé jsou vstřícní a nápomocní jak v individuálním přístupu tak i k celému kolektivu. Vždy zde panuje příjemná atmosféra a já bych tuto školu doporučil každému, kdo by chtěl uplatnit své technické chutě. 🙂

    Odpovědět

Vložit vlastní recenzi školy