Jméno: Křesťanské gymnázium – Hostivař
Adresa: Kozinova 1000 Praha 10 – Hostivař 102 00
Typ školy: Církevní
Web: www.krestanskegymnazium.cz
Církevní gymnázium umístěné v příjemném a zdravém prostředí staré Hostivaře, které jen podtrhuje rodinný typ školy a její klidnou atmosféru. Okolní oblast je chráněna a pomáhají jí udržovat i studenti, kteří spolupracují s ekologickým centrem v Toulcově dvoře. Centrum ekologie je vzdáleno doslova 72 schodů. U školy najdete víceúčelové hřiště s umělým povrchem a na školním pozemku je dokonce u-rampa, kterou žáci využívají i v poledních přestávkách. Dále mohou zůstávat po vyučování a využívat například klubovnu k zájmové činnosti. Zaměření školy je všeobecné osmileté a čtyřleté studium.
Délka studia: 4 roky, 8 let – denní
Obory: 79-41-K/41, 79-41-K/81 – Gymnázium
Orientační školné: 3000,- Kč
Kvalita výuky | |
Zázemí a vybavení | |
Vstřícnost školy | |
Stravování | |
Nálada a spolužáci | |
Tuto školu mohu doporučit. Profesorský sbor s moderním pohledem na výuku, žádné zahlcování domácími úkoly a především je vidět, že škole na studentech záleží. Koná se zde mnoho akcí, prevencí, vstřícnost školy s řešením problémů, studenti se zde cítí dobře. Samozřejmě jsou zde i kantoři, které to škole kazí, ale těch je jen pár.
Už je to delší doba, co jsem zde odmaturovala.
Studovala jsem 8leté studium. Musím říct, že oproti mé základce to byl ráj. Šikana zde není, myslím, že i kvůli církevnímu založení školy.
Nesouhlasím s Janem Novákem – škola je spíše přírodovědně založena, povinná praktická cvičení z biologie a chemie, neustálé přírodovědné akce… celkově je to škola pro někoho, pro jehož je škola život.
Jedna další poznámka – vedení/učitelé mají problém s introverty. Pravidelně pošlou každý rok nejvíc uzavřené studenty do PedPsych poradny, “aby se jejich ‘problematické’ chování vyřešilo”. I já jsem si tímto prošla, tuto informaci vím od psycholožky. Sice chápu snahu zapojit všechny, na druhou stranu, něčí povaha se opravdu změnit nedá, nemůžete z lidí udělat extroverty, pokud je to proti jejich přirozenosti. I když přiznávám, že já se částečně uzavřela do sebe i kvůli zkušenosti ze své ZŠ. Toto ale psycholožka vůbec nezkoumala.
Sama jsem dokonce slyšela jednoho z vyučujících se vyjádřit, že “chování introvertů přináší problémy” – pokud se k tomu tedy škola chce stavět takto, tak by vůbec neměla takovéto studenty přijímat. 🙂
Já jsem ve škole odmaturovala před 3 lety. Původně jsem studovala osmileté gymnázium na Proseku, které bylo o poznání náročnější. Změnila jsem školu v půlce kvinty, ale šla jsem na čtyřleté studium místo osmiletého, takže jsem nastoupila v polovině prváku a do kolektivu jsem zapadla hned a skvěle. Prosecké nejmenované gymnázium bylo větší a moje třída byla velmi ambiciózní, bral se tam velký důraz na matematiku a obecně bylo vyučování těžší. Takže jsem se na menším a o poznání rodinnějším KáGéčku cítila okamžitě mnohem lépe.
Tím, že Prosecká škola byla opravdu náročná, jsem KáGéčko zvládala mnohem lépe a rozhodně mi to nepřijde jako kdovíjak náročná škola. Známky se mi zlepšily prakticky okamžitě a to jsem nemusela domácí přípravě věnovat zdaleka tolik času. Kolektiv učitelů mi přišel až na výjimky skvělý, ale musím podotknout, že výuka mnohých předmětů je značně nevyrovnaná a příliš záleží na učiteli, který vám byl přidělen. Najdou se tam učitelé s většími nároky, kteří ale studenty opravdu svůj předmět naučí, ale pak je tam část učitelů, zejména jedna nejmenovaná paní učitelka, kteří nenaučí nic. Díky této již zmíněné paní jsou moje znalosti němčiny prakticky na nule!
Nespornou výhodou školy mi přišlo množství mimoškolních aktivit, jako jsou výměnné pobyty a nebo třeba Sprachdiplom (pokud dostanete na němčinu schopného učitele). Dále se pořádá množství akcí, které organizují samotní studenti, což je velmi prospěšné pro seznámení se mezi sebou a i to zvyšuje tvůrčí aktivitu studentů (mohu zmínit třeba Akademii, Anglické divadlo, Buchtiáda, Majáles, Obvyklý maturitní ples, burza učebnic a další…)
Budova školy je sice starší a hřiště venku také nepatří mezi moderní, ale celkově je škola dobrá. Rozhodně svojí atmosférou. Co se týče Křesťanství rozhodně není nutné být věřící. Škola nikoho do ničeho nenutí, jenom je nutné akceptovat výuku Náboženství a Latinu a také se zúčastnit těch tří nebo čtyř povinných mší (rodiče ale mohou v pohodě žáky omluvit a nikdo z toho vědu nedělá).
Celkově jsem byla moc spokojená a rozhodně bych neměnila a můj sourozenec, který zde stále studuje je spokojený také. I když názory na nevyrovnaný učitelský sbor máme podobné a nejsou to názory jenom nás dvou, ale i podstatné většiny dalších studentů. Myslím, že by paní ředitelka mohla popřemýšlet nad některými kantory a zvážit jejich propuštěni.
Gymnázium již jen osmileté, čtyřleté studium dobíhá. Výhodou jsou dobré vztahy mezi studenty. Škola náročná, spíše humanitní, neflexibilní (stále povinná latina i pro technické typy). Přetřídí chytré děti , takže „nadprůměrný“ zde sebevědomí spíše ztratí (což je, myslím, velká chyba pro život). Hodně mimoškolní činnosti, rozhodně učitelé dávají ze svého více, než musí, jezdí na výměnné pobyty atd. Bohužel už mnozí nepoznají těžkou písemku nebo si myslí, že musí třídit ze všech předmětů. (Prospělo by jim jít učit chvíli na učňák.) Řada velmi náročných povinných referátů do pololetí (trvají zpracovat několik hodin, zpravidla celou sobotu a pak je musíte odříkat nazpaměť, jak to ani učitel neumí). Klasifikace na 1. stupni 50% nedostatečný, na druhém stupni 60% nedostatečný a to ze všech předmětů, i nematuritních. Písemky nikoliv pouze na základy, takže když umíte 60% řečeného/vyloženého/zmíněného, na druhém stupni to již nestačí ani na dostatečnou. Z jazyků se dělají FCE zkoušky maturitní úrovně, ani za „školní“ maturitu je však, jako na jiných školách, zatím neuznávají, takže se před přijímačkami nemůžete soustředit na pro vás důležité odborné předměty. Přes 33hodin teoretické výuky plus nutná vydatná domácí příprava, někteří plus dvě hodiny cesta, nezbývá žádný volný čas. Navíc neprocvičené teoretické znalosti se rychle zapomínají. Pokud potřebujete mít samé jedničky a nejste geniální, určitě doporučuji lehčí školu. Pokud jste psychicky neodolní, jděte studovat něco jiného. Mše jsou skutečně povinné 4 do roka (zahájení, Vánoce, Velikonoce, ukončení).
Skvělé prostředí. Prima učitelé a hlavně spoustu nezapomenutelných zážitků. Do smrti na ten institut nezapomenu.
KG je čtyřleté a osmileté gym se všeobecným zaměřením jehož zřizovatelem je církev. Platí se školné 3000 kč za rok což je opravdu symbolické 🙂 Subjektivně si myslím, ze je spíš vice humanitní díky latině a náboženstvi. Vira v boha ani příslušnost k církvi není povinnost i když člověk s vysloveným odporem k církvi by se dle mého názoru na toto gymnázium nemel hlásit. Je to menší škola s užším kolektivem profesorů, kde panuje přátelské rodinné prostředí, které jenom podkresluje místo kde se škola nachází. Profesoři jsou vždy ochotni vám dát pomocnou ruku ať už jde o záchranu známek, nebo rad do života. Člověk si zde rychle najde kamarády a zjistí, že se může angažovat do mnoha mimoškolnich aktivit. Například výměny studentů v rámci německého jazyka, či různých kroužků. Máme i úžasnou školní jídelnu, která je schopná vařit bezlepkově.
Myslím si, že na této škole najdete velice příjemné zázemí.
Spostu lidí odradí už jen ten název pokud nejsete zrovna úplně ortodoxní, ale není to nic čeho by jste se měli bát.
Já osobně taky nejsem příliš věřící, ale vůbec to nemá vliv na moje studium.
Škola je jako každá jiná, jen s vyjímkou, že jednou týdně je hodina náboženství a na začátku a na konci školního roku bývá mše v kostele, která není povinná. Představa, že budete muset nosit jeptišské hábity je milná. 🙂 Já jsem tu velice spokojená učitelé jsou vstřícní a po 7 letech co tu studuji jsem si tu našla i skvělé kamarády. Gympl je menší, ale o to víc rodinný, podle mého názoru je to jedině plus.
Naší školu bych nikdy za nic nevyměnila. Ačkoliv její budova není v tak kvalitním stavu, jako můžou být ostatní, jde o jednu z nejlepších škol. Naši profesoři se nesnaží jen o to, aby předali pouhou látku, kterou vyučují už roky, nýbrž o podělení se vlastních zkušeností, přátelství, vlídnost ke studentům,… Nevyučují jen proto, aby nějakou práci měli, ale z důvodu, že je to baví. Atmosféra, kterou vytváří tzv. Kágéčko je jedna z nezapomenutelných zážitků. Dá se říct, že na této škole se vyskytuje minimální nespokojenost žáků, ať už jde o problémy mezi nimi, nebo vyučujícími. Nabízí širší spektrum kroužků, mezi které patří např. školní sbor, který je mimo jiné velmi dobře hodnocený.