Zaměření školy je pestré. Osmiletý obor zdůrazňuje výuku cizí jazyků, komunikaci a mezinárodní vztahy, šestiletý obor je bez specifického zaměření a je všeobecný, ve čtyřletém oboru jsou tři vzdělávací programy: zaměření všeobecné, humanitní a jazykové. Ve školním kurikulu všech oborů je mnoho společného. Základem všech vzdělávacích programů je zaměření na komunikační dovednosti, projektovou výuku, kritické myšlení a rozvoj měkkých schopností. Absolvent je skvěle vybaven strategiemi efektivní komunikace, ovládá rétorická pravidla, kriticky vnímá a hodnotí okolní svět, jsou u něho mimořádně rozvinuty předpoklady pro týmovou práci, vedení lidí, řešení problémů. Vysoce jsou studenty ceněny prezentační dovednosti, které studenti v průběhu studia získávají. Tyto jedinečné schopnosti a dovednosti jsou u studentů vytvářeny a rozvíjeny prostřednictvím rozmanitých předmětů a výukových metod v nich využívaných. Do vzdělávacího procesu jsou pravidelně a systematicky zařazovány metody kritického myšlení nebo metody kooperativního učení. Vlajkovou lodí vyučovacích metod je projektové vyučování, které propojuje předměty, témata i studenty celé školy. Projektová výuka velmi široce rozvíjí vědomosti a výrazně se podílí na kvalitativních změnách osobnosti mladého člověka.
Kvalita výuky je srovnatelná se státním pražským gymnáziem, ale výuka jazyků je lepší. Vždy samozřejmě záleží na přístupu studenta. Distanční výuka zde začala ihned po uzavření škol a byla kvalitní, zatímco státní gymnázium se adaptovalo měsíce.