Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Masarykovo gymnázium Plzeň

Zobrazit recenze  ️🖊️ Napsat vlastní recenzi  🔍 Hledat jinou školu
U_libeňského_zámku,_gymnázium
commons.wikimedia.orgCC-BY-SA-3.0 – Jan Sokol

   Jméno: Masarykovo gymnázium Plzeň

   Adresa: Petákova 2 Plzeň 301 00

   Typ školy: Veřejná

   Web: www.mgplzen.cz

 

 

 

Masarykovo gymnázium Plzeň je škola s bohatou historií začínající už v roce 1920 a je členem ASPnet, sítě škol přidružených UNESCO. Nabízí čtyřleté a osmileté denní studium ve dvou variantách – jazykovým vzděláním proti průměrnosti a všestranným vzděláním proti průměrnosti, tedy jazykové a všeobecné zaměření. Nabízí celou řadu zájmových kroužků a sportovních kurzů, nechybí školní jídelna, online systém známek či ubytování v domově mládeže.

 

Délka studia: 4 roky, 8 let – denní

Obory:  79-41-K/41, 79-41-K/81  – Gymnázium

 

 

Kvalita výuky
15
Zázemí a vybavení
13
Vstřícnost školy
15
Stravování
14
Nálada a spolužáci
15
 yasr-loader

Recenze školy

Přidat recenzi

Vzhledem k GDPR nehodnoťte konkrétní učitele či osoby. E-mailová adresa nebude zveřejněna.
 

 
 

Vložené recenze

11 komentářů u „Masarykovo gymnázium Plzeň“

  1. Nic nedokáže popsat moje zděšení, když jsem se dozvěděla, že zástupkyní ředitele je má bývalá třídní, která aktivně podporovala šikanu mezi spolužáky.

    Odpovědět
  2. Toto gymnázium Vás připraví do budoucího života jak jen to nejlépe dovede. Učitelé jsou přísní ale zároveň vstřícní. Co se týče spolužáků tak to záleží na tom na koho narazíte, ale výuka je zde opravdu kvalitní.

    Odpovědět
  3. Interiér školy připomínající někdejší služebnu Gestapa v Petschkově paláci v Praze láká dovnitř studenty mířící do školy vstříc dalšímu dni. První oblastí, kterou každý den po dlouhých osm let takový student navštíví je místní sklepení, v němž sídlí kromě smrdutých šaten rovněž kotelna a učebna výtvarné výchovy, jež si nezadá svým pojetím s výukou „vznešeného umění jasnovidectví“ v podání Sibylly Trelawneyové známé se série o kouzelníku Gandalfovi. Člověk by přirozeně čekal, že když vystoupí ze zmíněného sklepení do vyšších pater, dojde ke zlepšení situace, nicméně není tomu tak. Chaos a slota panují ve všech patrech a dochází tak k zoufalému mrhání času, kdy v hodinách biologie se pošetile memorují přírodovědné charakteristiky kdejaké krysy, dějepis je vyučován metodou zaseklého kolovrátku dokud neexploduje recipientům předtím zcela prázdná dětská škeble. Český jazyk je zde proto, abychom „odmaturovali“, což samo o sobě je stejně automaticky v pohodě, protože to udělá každý, ale nějaký další význam odříkávání předem naučených životopisů autorů děl, jež jsou významná pouze tím, že o nich vyučující vyžaduje informace u zkoušení, není znám. Matematická a fyzikální výuka je poměrně zastaralá a ne úplně praktická, ale relativně ještě obstojí, byť pokud chce člověk omylem třeba na VŠ technického zaměření, musí založit sektické hnutí uctívání Nyarlathotepa a matematického vědění, které svým tlakem na vedení doslova vyprosí otevření semináře, kde je narychlo studentům odhaleno tajemství základních derivací a integrálů. Na druhou stranu, pro ty dva studenty z ročníku, které taková aktivita zajímá, je umožněna účast na random semináři pro nerdy, který vám poskytne rozsáhlé zbytečně vědění v tomto oboru a připraví vás o něco jako život, což ale zpravidla zájemce o takový seminář beztak neměl a tak je vše v pořádku. Zeměpis představuje pošetilou snahu naučit studenty něco, co buď a) vědí mnohem líp b) nechtějí vědět a vědět nebudou. Nutno také dodat, že informace typu „jaká řeka teče někde na hranici Thajska a Laos“ lze vygooglit a nepřináší nic moc hodnotu. Co lze vyzdvihnout, je slušně vybavená učebna na IT. Naučíte se triviálním dovednostem s nějakým nedůležitým software na prezentace a pak taky s excelem a wordem, což představuje asi nejvíce prakticky aplikovatelnou činnost, která studenta na škole potká, vedle utírání hajzlů pochopitelně. Jinak lze technické vybavení školy ocenit, neboť počítače rozjedou se slušnou hratelností i starý dobrý counter strike, což se při earnings některých hráčů dá považovat za přípravu pro budoucí povolání tak pro 0.00088% studentů. No a na objednání chlastu z eshopu co ROZHODNĚ neprodá alkohok nezletilým to stačí bohatě, ne že by taky po 6 hodinách na této instituci bylo mimo skok z okna IT učebny (nachází se ve 3. patře) jiné alternativy vedle nezřízené konzumace alkoholu za každou cenu. Specifickým přírodním úkazem jsou základní společenské vědy, což je prostě vznešený název pro nějakou tu občanskou výchovu či jak se to dnes nazývá. Slušná příprava na práva nebo filosofickou (kam jakožto odpad společnosti všichni beztak směřujeme) se střídá s naprosto nesmyslným výkladem o nepochopitelném čemsi. Mluvilo se už v rámci této „recenze“ o chaosu? Každopádně nejdůležitější je prospat se těmi léty ZSV a pak si, v případě že třeba opravdu chcete na práva nebo tak, zakoupit aktuální scia. Škola vám nepomůže, jde o to nasypat dost peněz této soukromé společnosti, které se podařilo zprivatizovat přístup na veřejné VŠ v oboru právo. No co. Existuje-li předmět nebo předměty, které zde byly vynechány, stalo se tak zcela záměrně, neboť opravdu nestojí za zmínku, sem patří hudební výchova, která je překvapivě slušným, ale známkovaným, koncertem, který vám může slušně posrat průměr na vejšky, který z nepochopitelných důvodů nevyřadili všechny „výchovy“ z podmínek pro přijetí, tělocvik, který představuje jakýsi organizovaný pokus o (sebe)vraždu, a výuka cizích jazyků, kde si Bozi hodí kostkou, který učitel studentovi přistane, a tím je určena i jeho typicky zcela náhodná šance, že se něco naučí. Za nějaký cash se pak dá koupit i certifikát, že se podařilo, a to hned v několika jazycích.

    Z obecnějších poznatků je možno konstatovat, že vedení funguje na principu autoritářském, komunikace je v střednědobém horizontu dobrá, volitelnost předmětů a nějaká specializace velmi omezená, ostatně jako většina studentů. Kde je žák, je i učitel, takže je možné ve volném čase… hrát šachy?!? To už si snad děláte )-§:!_+ ehm bačkoru. No nic, Magnus Carlsen by byl pyšný, kdyby nebyl o 2300 ELO výš jak vy a tudíž věděl o vaší existenci, takhle se musíte spokojit s tím, že 1.e4 d5 je cool a soupeř je určitě lopata. Vše podstatné asi bylo řečeno/napsáno a tak nezbývá, než naše poznatky shrnout:

    1.) Jde o klasický gympl-neví-li vaše dítě, co chce dělat v 11/15 letech, tohle je dobrá metoda jak zabít čas a totálně neztratit kontakt s nějakým režimem „studuju“. Celkem slušná (na to, že to vlastně nefunguje nikde) příprava na nějaký to proflákání života na VŠ. V okolí výborná asijská večerka či dvě. Některé předměty či konkrétní vyučující jsou na dobré úrovni a něco to člověku dá, potíž je, že on asi nechce v celé té šedi (nehledě na to, že v současnosti bude půlka spolužáků prostě průměr, takže se unudí tak nějak chytrý človíček k smrti).

    2.) Dalo by se uvažovat směrem, že neexistuje vlastně příliš dobrá střední škola, je-li splněn předpoklad „moje dítě neví kam“, a z těch všech špatných je takhle škola vlastně jedna z lepších.

    3.) Kolektiv autorů tohoto posudku nenese odpovědnost za psychické následky jakékoliv třetí strany. Zároveň stanoviska zde vyjádřená reprezentují výlučně osobní názory a zkušenosti autorů získané studiem či jiným působením v rámci veleslavné instituce, která je předmětem posudku, a nezaručují, že se (zejména v horším smyslu) nebude vaše vlastní zkušenost lišit.

    Odpovědět
  4. Tato škola vás dokáže připravit na studium vysoké školy. Učitelé jsou milí a vtipní. Akorát ve výuce jazyků to trochu vázne. Dobré je, že škola poskytuje zdarma složení diplomu DSD I. a DSD II. což je škoda nevyužít.

    Odpovědět
  5. Škola s nedostačující kvalitou kantorů (čest výjimkám), nejednotným metrem hodnocení a pochybným vedením. Jediná pozitiva vidím ve sportovním vyžití a možnosti přípravy k jazykovým zkouškám. Také profilové předměty si svou úroveň ještě do jisté míry udržely, ale výklad „odborných“ předmětů opravdu vybízí k zamyšlení.

    Odpovědět
  6. Myslím si, že tato škola dokáže kvalitně připravit na další studium a to na jakýkoliv obor. Kvalita učitelů je velmi různorodá, avšak dobrých učitelů je rozhodně většina.

    Odpovědět
  7. tato škola je na dobré urovni z hlediska poskytnutí vzdělání, ale vstřícnost a ochota kantorů je na velice špatné urovni.

    Odpovědět
  8. + Podíváte se do zahraničí díky každoročním akcím (ten to rok do Norska).
    + Dále máte možnost zúčastni se výměnného pobyty do Německa.
    + Udělat si ve 3. a 4. ročníku Sprach diplom.
    + Od 3. ročníku výběr bloků na tv.
    – Dost nekvalitních učitelů, na to, jakou má tato škola po Plzni pověst.

    Odpovědět
  9. Masarykovo gymnázium je určitě škola, která Vás připraví na život. Jako na každém gymnáziu se musíte učit 90% věcí, které ani nepotřebujete, ale musíte se s tím smířit. Někteří vyučující vy podle mého názoru neměli učit ani na základní škole, natož gymnáziu, ale vetšina učitelů je opravdu kvalitní.

    Odpovědět
  10. Velmi kvalitní výuka (díky vysoce kvalifikovaným učitelům a profesorům). Někdy ale tak zničující náročnost, že z toho brečíte. Naučí vás opravdové dřině – teda, pokud to dovolíte. Kdybych si mohla vybrat znovu – opět bych skončila na MG!

    Odpovědět