Jméno: Gymnazium Karla Sladkovkého
Adresa: Sladkovského náměstí 8/900 Praha 3 130 00
Typ školy: Veřejná
Web: www.gykas.cz
Ke studiu jsou přijímáni žáci po ukončení 5. ročníku základní školy do tříd osmiletého studia a žáci po ukončení 9. ročníku ZŠ do tříd čtyřletého studia. Pro obě varianty je k dispozici denní forma studia. Studuje zde celkem asi 450 studentů v 17 třídách. Poslední dva roky je na výběr z volitelných předmětů, které umožňují studentům zvolit si humanitní nebo přírodovědné zaměření. Škola disponuje rozsáhlou školní knihovnou, studovnou s přístupem na internet či posilovnou. Úspěšnost absolventů u přihlášek na VŠ se pohybuje okolo 95%. Vysoká úspěšnost školy je také u státní maturity či na odborných soutěžích.
Obory:
- Gymnázium: 79-41-K/41 (4 roky)
- Gymnázium: 79-41-K/81 (8 let)
Délka studia:
- 4 roky – denní; 8 let – denní
Kvalita výuky | |
Zázemí a vybavení | |
Vstřícnost školy | |
Stravování | |
Nálada a spolužáci | |
Je to delší doba, ale tahle škola byla hodně špatná. Konzervativní výuka, žádné moderní trendy, pěkně biflovat, fyziku a chemii až do oktávy. Už v septimě jsme byli dost vyhořelí. Hodina aj ve stylu tady máte Murphy učebnici a celých 45 minut vyplňujte předminulý čas a přepisujte do sešitu. V dějepise jsme došli ke druhé světové válce, nic víc. Snad je tohle už lepší. Jech sice hezky vyprávěl, ale bylo to zase jen ve stylu odvyprávím, zapíšete, vyzkouším/ napíšete test. Nic navíc, žádné větší zapojení studentů, rozvíjení kritického myšlení. A ten nejmenovaný učitel, jak píšete, to bude jistě Kubíček, člověk, který absolutně nic nenaučil, nejel podle žádné osnovy, prostě naroloval do třídy, podle nálady začal blekotat něco o jeho oblíbeném starověku nebo latině, přestože jsme měli češtinu. Pourážel tam 12leté děti tak, že i průměrný šikanér by se zastyděl (např. zesměšňoval dítě s rovnátky, nebo dítě se zrzavými vlasy). Nejhorší na něm ale bylo, že byl naprosto nemístný, až úchylný. Řešil, jak dívkám roste poprsí, měl neustále sexuální narážky. Nechápu, že mu to všchno prošlo, vedení za ním vždycky stálo. Je to o to víc nepochopitelné, když si vezmu, jak marný byl jako pedagog. Mrzí mě, že ani ostatní učitelé se vůči němu nevymezili a nechali v tom ty děti plavat, bylo to veřejné tajemství. Pro něj tohle byl vážně dream job – zesměšňovat děti, vzrušovat se na náctiletých a po o domů. Žádná zodpovědnost, jen moc nad dospívajícími. To, že to mohl dělat, je vizitka několika vedení školy.
Tento rok jsem na škole odmaturovala (s vyznamenáním). Chodila jsem na Gykas osm let, tedy od páté třídy, takže myslím, že jsem měla dostatečně času si na školu udělat názor. Prvada je taková, že pokud jdete na školu ze třídy deváté, je velká pravděpodobnost, že školu nedoděláte, pokud nejste ochotni se maximálně snažit. Hodně učitelů má na žáky vysoké nároky, jejich vstřícnost je často velmi malá – k lidem, kteří jsou notoricky známí tím, že se vyhýbají prvním termínům testu, nenosí pomůcky, ruší v hodinách a nesnaží se. Pokud učitel snahu vidí, v 80% žákům pomůže. Samozřejmě, úroveň výuky závisí na tom, jakého učitele dostanete. Např. paní učitelka Pásková je velmi přísná, až rigidní, zato na maturitu jak školní tak státní perfektně připraví. Nejhorší jsou asi učitelé fyziky, pokud se ale něco naučit chcete, snažíte se, a nepředpokládáte, že vám to vyučující prostě nalije do hlavy, i fyzika má svou úroveň. Skvělá je zde výuka biologie (hlavně učitelky Koudelková a Plocková), chemie a dějepisu (pan učitel Jech mi byl velkým příkladem po celé studium, vím, že na jeho hodiny nikdy nezapomenu a chovám k jeho osobnosti obrovský respekt). Spoustu věcí tato škola nechává přímo na žákovi, obzvláště na vyšším gymplu, i proto mívají žáci přicházející z deváté třídy takové problémy. Uzavřela bych hodnocení tak, že nemám jediného spolužáka, který by se nedostal na vysokou školu. Gykas rozhodně připraví na budoucí studia, výběr seminářů ve septimě a oktávě je velmi bohatý a já osobně jsem s úrovní svého momentálního vzdělávání spokojená, stejně tak moji rodiče, a vím, že na vysokou odcházím s kvalitním všeobecným základem, na kterém mohu stavět. Škola má také nového ředitele, je možné že nastanou personální změny. Nicméně, pokud chcete, aby vaše dítě dostalo maturitu na stříbrném podnose, beze snahy, bez studia, nedávejte ho na tuto školu. Pokud chcete aby vaše dítě bylo akademicky schopné a naučilo se samostatného sběru informací a práce s nimi, tato škola je pro vás.
Chodil jsem tam již před delší dobou, ale Pásková mi nějak přísná až rigidní nepřišla. Možná vůči primánům a podobným ročníkům, ale na vyšším gymplu (a s přesunem těžiště z jazyka na literaturu) se s ní dalo normálně bavit. Plocková mě na biologii svého času moc dobrá nepřišla, zajímavější výklad měla Petrášová, ale vzhledem k jejímu věku nepředpokládám, že ještě učí.
„A pokud např. ve třetí třídě propadá osm žáků z předmětu , to už není chyba na straně žáků.“ True DAT. Áno, drogy jsou špatné áno, u nás si ich užijete plných chlívkou. Slaďárna je asi nejhorší gymnázium v Praze něco jako parodie na střední školu typu SPŠE V Úžlabině nebo Ječná.
Tak tohle je opravdu mimo normální lidské chápání. Třídní učitelé se starají o to co nemají a o žáky jim jde v poslední řadě. Každý je záškolák, lékařská zprava se nezakládá na pravdě, ale lékař spíše napomáhá neřestem. Takže do školy chodťe i s horečkou. Sice se nic nedozvíte, ale napíšete testík s váhou od deseti do jedné, Ano tady máte známek vlastně padesát. Opravdu, tohle ani Cimrman nevymyslel. A pokud např. ve třetí třídě propadá osm žáků z předmětu , to už není chyba na straně žáků. V první třídě to ještě lze pochopit a zdúvodnit špatným výběrem studentů, ale po dvou letech studia je toto pouze možné onemocněním žáků presenilní demencí. Ale tady si jen učitel známkami spíše přikrývá vlastní neschopnost či si zvyšuje tolik potřebné vlastní sebevědomí. V v dnešní době rozhodně je potřebné. Prostředí tedy velice nepřátelské až zákeřné , jak k žákům, tak k rodičům. A kdo má ruce a nohy a hlavu, měl by se obloukem tomuto ústavu vyhnout.
Řeknu to takto, utekl jsem a to tak, že rychle. Učitelé nemají zájem o to, aby jejich výuka dávala sebemenší smysl. Někteří hodnotí tak, že když se jim od pohledu znelíbíte, tak máte smůlu. Všichni tam jsou podrazáci! V hodinách Čj s jistým p. prof. je běžné si povídat o náboženství nebo o sexuální výchově. Také je běžné, že vás budou někteří učitelé naprosto bez vyjímek ztrapňovat a nadávat vám do hovad božích. Na celé škole jsou dvě skvělé p. profesorky a to Čj a Fj a skvělý p. prof. Ivt, ovšem kvůli třem lidem nemá smysl na škole být, či na ni dobrovolně jít.
Škola nemá přátelské prostředí, nikdy neměla a nikdy mít nebude. Pro školní jídelnu nemám slov… HUMUS! Na záchodech po první hodině není toaleťák a na parlamentu se nikdy nic nevyřeší. Na vyšším stupni zůstává odpad společnosti, protože ty chytrý odejdou…
Gymnázium Karla Sladkovského je škola jako každá jiná. Kdysi se označovala jako „Žižkovská Sorbona“, ale ty časy jsou již dávno pryč. Profesoři jsou většinou staromódní a zkostnatělí jako české školství samotné, ale i tak dělají to nejlepší, co je v jejich silách. Někteří z nich jsou velice zvláštní a svérázní, to z nich ovšem ještě nedělá špatné učitele.
Jídlo je tradiční školní homogenizovaný blivajz, záchody smrdí jako týden mrtvá mývalí rodinka, ale i tak to má něco do sebe 🙂
Wifina, solidní UHA ve školní jídelně, senilní ředitel (zcela senilní). Většina učitelů je dobrá, ačkoliv se mezi nimi najdou blázni (jeden už tu byl zmíněn).
Nevím čím bych začal.Vybavení školy naprosto otřesné a zastaralé , školní jídelna pamatuje Žižku , když měl ještě obě oči na výběr máte z neuvěřitelného 1 jídla 🙂 . Wifi připojení ? kdepak to u nás nenajdete . Do tělocvičny chodíme po jiných školách , protože u nás máme jen jednu malou. Ted bych přešel k “ profesorů.“ až na pár vyjímek je to taky dost zlé , podle mě ani nemají zájem nás něco naučit , prostě si to jdou odpracovat a rychle domů , žádný zápal pro výuku. Dávám známku 3 at nejsem pes .
Jsou zde učitelé, kteří něco naučí, ale většina kteří jsou absolutně k ničemu. Pokud Vám ve výuce místo čj bude vyprávěno naboženství od nejm.profesora je to naprosto v pořádku. Kvalita jídla…když jsem ještě chodila na toto gymnázium tak při naservírování modré omáčky se mi obracel žaludek, vlasy v jídle zde yly raritou.Hodně učitelů si i zde honí své ego po studentech a myslí si že jejich předmět je ten nejduležitější.
Jediné s čím jsem zde byla spokojená byla angličtina a vůbec jazyky, poté biologie, fyzika, chemie, matematika a zeměpis. A řekla bych že rok od roku to zde bylo horší a horší.
Naše gymnazium bych hodnotil velice kladně. Učitelé jsou vstřícní a každému pomohou v jeho problémech. At už v přijetí na vysokou školu, nebo k přípravě na maturitu. Jediné co se dá podotknout je školní jídelna, která by měla projít v budoucích letech rekonstrukcí.