Jméno: Gymnázium Arabská
Adresa: Arabská 14 Praha 6 160 00
Typ školy: Veřejná
Web: www.gyarab.cz
Gymnázium Arabská je čtyřleté státní gymnázium s dlouholetou tradicí, které nabízí hned tři vzdělávacími obory. Prvním zaměřením jsou humanitní vědy – důraz je kladen na studium českého jazyka, cizích jazyků, dějepisu, základů společenských věd, a navíc žáci těchto tříd studují latinu. Přírodní vědy jsou charakteristické předměty jako matematika, fyzika, biologie, chemie a zeměpis. Velice zajímavé je i programování, zde studenti získají znalosti především v matematice, fyzice, angličtině a samozřejmě informatice a programování. Významná je i vysoká úspěšnost absolventů při přijímání na vysoké školy – dosahuje téměř 100%. Škola má až pět tříd v ročníku a řadí se tak mezi největší v Praze. Výborná je i poloha, kde je dobrá dopravní dostupnost, ale zároveň i klidné prostředí.
Délka studia: 4 roky – denní
Obory: 79-41-K/41 – Gymnázium (Humanitní vědy, přírodní vědy, programování)
Kvalita výuky | |
Zázemí a vybavení | |
Vstřícnost školy | |
Stravování | |
Nálada a spolužáci | |
Na jedné straně je to výborné gymnázium s úspěšnými studenty, které se nesnaží o přehnanou prestiž, ale zaměřuje se na přípravu studentů pro život a další studium. Celkově je gymnázium vhodné pro ty, kteří hledají školu, kde se opravdu připraví, ale pokud očekáváte modernější přístup a méně biflování, můžete být zklamáni.
Na gymnáziu jsem již čtvrtým rokem a na teď na jaře budu maturovat. Vyjádřit, jak důležitou roli mělo v mém životě, není v této recenzi možné. Chodím na humanitní větev a za celé čtyři roky jsem na škole neměl problém s výukou ani s učiteli. Vzpomínám si, že jsem se v deváté třídě rozhodoval mezi Arabskou a Štěpánskou a nakonec vyhrála Arabská díky tomu, že má jídelnu, a musím říct, že to za to stálo!
Třetí rok chodím na Arabskou do větve programování. Škola je velmi dobře postavena, vybavena a udržována. Sám s matematikou na škole problém nemám, ale průměr známek naší třídy vypovídá a jisté chybějící motivaci. Na češtině zase máme penzistní profesorku, která nám neustále říká, že se těší, až nás bude moci vyházet z maturity. Pokud jdete na Arabskou, abyste se naučili programovat, nečekejte zázraky. Dovolím si říct, že 90% žáků z mé třídy před tím, než přišli na tuto školu nevědělo, jak vypadá zdrojový kód a nevědělo, co si představit pod „psaním programu.“ Pokud máte zkušenost s programováním a baví vás, pak nepotřebujete, aby vás programování učila škola. Je ale možné, že se vám budou hodit algoritmy, kde píšete na papír co nejefektivnější program pro řešení zadaného problému. Pokud jste nikdy neprogramovali, ale chcete se to naučit, ZKUSTE SI TO nejdřív sami, nebo se schválně přihlaště na kroužek v programování ve svém volném čase. Nejhorší je totiž přijít na obor, o kterém nemáte ani potuchy a pak zjistit, že vás vůbec nebaví ba i štve. Když dojdete k závěru, že psaní kódu je pro vás, přihlásit se na obor programování je výborným způsobem, jak se za doprovodu učitele naučit programovat správně.
Hodně štěstí s výběrem školy.
Tato škola byla vždy mým snem. Boohužel však jsem se sem nedostala. Škola sama o sobě je velice výborná, podle toho co jsem slyšela. 🙂
Ahoj,
školu jsem už dostudoval, ale přesto si na ni moc dobře pamatuji. Myslím, že kdo chce opravdu prestižní školu a počítá s více učením, tak je to škola právě pro vás. Učení je tam dost, ale dá se to zvládnout. Je tam docela dost studentů, ale i to není tak hrozné. Asi bych si školu po druhé nevybral, na druhou stranu nelituji, že jsem tam ty 4 roky byl. Škola je zaměřená na více oborů a to beru jako plus. Dostal jsem se na všechny vysoké školy, kam jsem se hlásil, škola mě připravila dobře.
Ahoj,
Gymnázium Arabská vás připraví výborně nejen po teoretické stránce, (jsou zde skvělí pedagogové se zájmem o svůj obor i o nás, i když občas mají trochu vyšší nároky – viz třeba již dříve zmíněný pan prof. Jára, který má velikou trpělivost při výkladu, ale o to menší toleranci při klasifikaci), ale i po praktické stránce. Naučíte se účelně vyhledávat a zpracovávat získaná data, využívat efektivně svůj volný čas, ale hlavně se zde naučíte hbitě komunikovat a argumentovat! Každý na této škole (a to mnohdy nejenom z řad profesorů) si vás rád vyslechne, rozebere s vámi problém a nabídne vám pomocnou ruku. Pokud umíte komunikovat a nebojíte se občas ozvat, nebudete mít na této škole žádné (větší) potíže. Máme zde poměrně hodně přátelské prostředí, takže se zde člověk mnohdy necítí jako ve škole, spíše jako na nějakém zájmovém kurzu. Toto tvrzení ovšem neplatí o kvalitě výuky. Ta je doopravdy vysoká. Profesoři renomovaní, ochotní vám vše vysvětlit, po domluvě třeba i ve svém volném čase. Důležittý faktor, který také nesmírně zvyšuje úroveň výuky na tomto gymnáziu, je možnost profilovat si již na střední škole. V rámci humanitních tříd je podrobněji probírána oblast českého jazyka, výuka cizích jazyků je zde podpořena konverzačními hodinami s rodilými mluvčími a zvýšená hodinová dotace jazyků (hodinová dotace jazyků je ovšem podpořena na všech třech zaměřeních). Důležitými předměty jsou na tomto zaměření například: ZSV, dějepis a latinský jazyk, který je na této škole vyučován pomocí konverzační metody. V tomto zaměření je ale důležitá též biologie pro případ, že bychom chtěli jít studovat medicínu. V rámci přírodovědné profilace gymnázia jsou hlavními předměty matematika (náročná, ale velmi kvalitní výuka), fyzika, chemie, biologie (s pravidelnými laboratorními cvičeními) a zeměpis. A kmen gymnázia, jenž je zaměřený na programování? Výuka IT problematiky již od 1. ročníku, specifické a unikátní předměty, které se na jiných gymnáziích nevyučují a profesoři z praxe. I když tento fakt lze napsat téměř o všech členech našeho profesorského sboru. Důležité je zmínit také tzv. Odborný týden, kdy ve 2. ročníku každá třída podle svého zaměření vyjíždí na celý týden na tematicky orientovanou exkurzi. Humanitní směr do Říma či do Anglie, přírodovědná větev na Třeboňsko a IT třídy se týden vzdělávají po boku svých starších kolegů na univerzitě (ČVUT/MatFyz), alespoň tedy myslím, u programovací větve si tím nejsem úplně jistý. Samozřejmě naše škola organizuje studijní pobyty a výlety (Londýn, CERN), zúčastňuje se mezinárodních aktivit (CTY Online, zapojuje se do soutěží a olympiád, vypisuje veliké množství různých seminářů, cvičení a kroužků, pomocí nichž si své budoucí zaměření můžeme zvolit své zaměření ještě konkrétnějíi a organizuje mimo jiné Den osobností, kdy vedení školy pozve na besedu ty nejznámější osobnosti rozmanitých oborů. Minulý rok byli na Den osobností pozváni pouze absolventi Gymnázia a přišli mimo jiné – soudkyně krajského soudu, kardiolog, pilot, diplomat, odbornice na romistiku, archiváři, atlet, a další odborníci.Jako poslední kritérium k hodnocení školy by mohlo sloužit procento úspěšnosti u maturitní zkoušky a u přijímací zkoušky na VŠ. Obě jsou velmi vysoká (přes 95%), což při 150 studentech v ročníku je dle mého názoru velmi dobrý výkon.
Na závěr řeknu pouze toto – studuji na této škole již 2. rokem a nemohu si ji vynachválit. Velkou mírou k tomu přispívají přátelské vztahy mezi spolužáky navzájem a také to, že vás profesoři neberou jako malé děti, ale jako rovnocenné kolegy, které je potřeba pouze správně nasměrovat a motivovat! Neměnil bych a pro vaše dobro doufám, že vás příští rok potkám na chodbách Arabské!
Gymnázium Arabská studuji již čtvrtým rokem. Myslím, že je to rozhodně dobrá volba. Jediný problém na škole je matematika,kterou vyučuje pan prof. Jára, který je velmi vzdělaný, ale jeho nároky jsou tak velké, že neděláte nic jiného než že počítáte, ale stejně jste rádi za 4..
Jinak jsem ale za tuto volbu ráda, i když to vypadalo, že se do čtvrťáku ani nedostanu. Fajn jsou také tématické cesty 2x za rok, kde si můžete vybrat kam se chcete podívat, exchange, projekty, volba seminářů atd. Já jsem byla na přírodovědném projektu v Izraeli a na výměnném pobytu v Holandsku, byly to skvělé zkušenosti :).
Vážená Andreo,
Váš komentář mě naprosto šokoval svou nepravdivostí, absencí logiky a celkovou úrovní. Musím zdůraznit, že to, co jste napsal/a, není jen zavádějící, ale přímo urážlivé pro každého, kdo má jakýkoli základní přehled o daném tématu.
Vaše tvrzení je nejen fakticky nesprávné, ale působí, jako by bylo napsáno bez jakéhokoli zkoumání nebo přemýšlení. Šíření takových bludů a polopravd je nejen nezodpovědné, ale i škodlivé.
Navíc tón Vašeho příspěvku, plný arogance a povýšenosti, je naprosto nepřijatelný. Místo konstruktivní diskuse jste předvedl/a výbuch nepodložených domněnek a emocí, což svědčí spíš o snaze urazit nebo poškodit než cokoli jiného.
Vaše „argumentace“ by možná obstála na úrovni povrchního plkání bez znalostí, ale v seriózní debatě nemá místo. Doporučuji, abyste si příště své názory pečlivě ověřil/a a zamyslel/a se nad tím, zda máte vůbec co přínosného sdělit, než se pustíte do psaní.
Jsem skutečně znechucena tím, co jste napsal/a, a jsem přesvědčen, že takovéto výlevy do veřejné diskuze nepatří.
Již nastupuji do maturitního ročníku. Se školou jsem NAD míru spokojena. Skvělí profesoři (pár vyjímek se vždy najde), kvalitní výuka, velká úspěšnost při přijetí na VŠ.